Using Knowledge in its Context: Report on the IJCAI-93 Workshop

P. brezillon, S. Abu-Hakima

IBP-Laforia 1995/18: Rapport de Recherche Laforia / Laforia research reports
6 pages - Juin/June 1995 - Document en anglais.

PostScript : 38 Ko /Kb

Titre / Title: Using Knowledge in its Context: Report on the IJCAI-93 Workshop


Résumé : Le workshop Using Knowledge in its Context a eu lieu à Chambéry (France) le 28 août 1993, juste avant la Thirteenth International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI-93). Cet article présente un résumé des discussions entre les participants avant (par courrier électronique) et pendant le workshop. Il ressort de ces discussions que la notion de contexte is loin d'être définie clairement et est dépendant d'une interprétation issue d'un point de vue science cognitive ou engénierie. En identifiant ces deux points de vue, le workshop a permis d'aller un pas plus loin que les workshops précédents (principalement [Maskery and Meads [1992] and Maskery, Hopkins and Dudley [1992]). Une fois faite cette distinction sur es points de vue, on observe un consensus surprenant sur les aspects du contexte sur lesquels le workshop se concentrait (principalement la position, les éléments, la représentation et l'utilisation du contexte). Cependant, en dépit de ce consensus sur ces apsects du contexte, il n'y a pas encore d'accord sur la notion de contexte.

Abstract : The workshop on Using Knowledge in its Context was held at Chambery, France on 28 August 1993, preceding the Thirteenth International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI-93). This article provides a summary of the discussions between the participants before (by electronic mail) and during the one-day workshop. It is clear from the results that the notion of context is far from defined and is dependent in its interpretation on a cognitive science versus an engineering (or system building) point of view. In identifying the two points of view this workshop permitted us to go one step further than previous workshops (notably [Maskery and Meads [1992] and Maskery, Hopkins and Meads [1992]). Once a distinction is made on the viewpoint one can achieve a surprising consensus on the aspects of context that the workshop addressed--mainly, the position, the elements, the representation and the use of context. Despite the consensus on the aspects of context, agreement on the notion of context is not yet achieved.


Publications internes Laforia 1995 / Laforia research reports 1995