EL KECHAI Naima
Forschungsingenieurin
Forschungsgruppe : MOCAH
Datum, an dem das LIP6 verlassen wurde : 31.03.2015
https://lip6.fr/Naima.El-kechai
Forschungsgruppe : MOCAH
Datum, an dem das LIP6 verlassen wurde : 31.03.2015
https://lip6.fr/Naima.El-kechai
Publikationen 2011-2016
-
2016
- J. Melero, N. El‑Kechaï, A. Yessad, J.‑M. Labat : “Adapting Learning Paths in Serious Games: An Approach Based on Teachers’ Requirements”, chapter in Computer Supported Education - 7th International Conference, CSEDU 2015, Lisbon, Portugal, May 23-25, 2015, Revised Selected Papers, vol. 583, Communications in Computer and Information Science, pp. 376-394, (Springer), (ISBN: 978-3-319-29584-8) (2016)
-
2015
- J. Melero, N. El‑Kechaï, J.‑M. Labat : “Comparing two CbKST approaches for adapting learning paths in serious games”, EC-TEL 2015 - 10th European Conference on Technology Enhanced Learning, vol. 9307, Lecture Notes in Computer Science, Toledo, Spain, pp. 211-224, (Springer) (2015)
- A. Zaghbib, Ph. Pernelle, N. El Kechai, Th. Carron : “An ITS and Experiential Training approach to support lifelong change management in enterprises”, 2015 International Conference on Education, Management and Systems Engineering, EMSE2015, Phuket, Thailand, pp. 157-161 (2015)
- N. El‑Kechaï, M. Muratet, A. Yessad, J.‑M. Labat : “Le suivi de l’apprenant : une approche fondée sur le cadre méthodologique Evidence Centered Design Application aux Serious Games.”, EIAH 2015 - Atelier Evaluation des Apprentissages et Environnements Informatique, Agadir, Morocco (2015)
- N. El‑Kechaï, J. Melero, J.‑M. Labat : “Quelques enseignements tirés de l’application de la Competence-based Knowledge Space Theory aux Serious Games”, collection AFIA, AFIA, Rennes, France (2015)
- N. El‑Kechaï, J. Melero, J.‑M. Labat : “Adaptation de serious games selon la stratégie choisie par l’enseignant : approche fondée sur la Competence-based Knowledge Space Theory”, 7e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Agadir, Morocco, pp. 294-305 (2015)
-
2013
- J. Pilet, E. Delozanne, F. Chenevotot, B. Grugeon, D. Prévit, N. El‑Kechaï : “Les outils Pépite sur LaboMeP : Identifier des besoins d’apprentissage des élèves pour réguler l’enseignement”, MathémaTICE, vol. 37, (sesamath) (2013)
- J. Pilet, N. El Kechai, E. Delozanne, B. Grugeon, F. Chenevotot : “Séances différenciées en algèbre élémentaire : une étude de cas.”, Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain EIAH’2013, Toulouse, France, pp. 5-16 (2013)
- J. Pilet, F. Chenevotot, B. Grugeon, N. El Kechai, E. Delozanne : “Bridging diagnosis and learning of elementary algebra using technologies”, Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 8, February 6 - 10, 2013)., Manavgat-Side/Antalya, Turkey, pp. 2684-2693 (2013)
-
2011
- N. El Kechai, E. Delozanne, D. Prévit, B. Grugeon, F. Chenevotot : “Evaluating the Performance of a Diagnosis System in School Algebra”, International Conference on Web-based Learning, vol. 7048, Lecture Notes in Computer Science, Hong Kong, China, pp. 263-272, (Springer-Verlag) (2011)
- B. Grugeon, J. Pilet, E. Delozanne, F. Chenevotot, Ch. Vincent, D. Prévit, N. El Kechai : “PépiMep : différencier l’enseignement du calcul algébrique en s’appuyant sur des outils de diagnostic.”, MathémaTICE n°24, (sesamath) (2011)